Bohuslav Brouk

Zde trapno existovat

Malíř Jan Zrzavý o Broukovi

[…] A tuhle, víte, jsem potkal na Národní třídě Nezvala. Hrnul se ke mně a povídá: „Uděláme tě, Honzo, národním umělcem.“ A víte, co já mu na to řekl? „To nemusíte. Já už jsem!“

Odkudsi [Zrzavý – pozn. autora webu] vytáhl větší plátno: – To je Veles, bůh stád. – Byla na něm postava pastýře s vlčí hlavou. – Tenhle obraz je vlastně konfiskát. Koupil ho, předtím než utek, doktor Brouk. A nechal si ho u mne. Teď patří národnímu výboru. Ale já si vymínil, že tu bude dál. Těžko bych se s ním loučil. Já mám vůbec nejraději svý práce doma. […]

Úryvek ze vzpomínek Josefa Hiršala a Bohumily Grögerové Let let (Praha: Torst, 2007, s. 181).

Jan Zrzavý (1890-1977), nedatováno

Jan Zrzavý - Veles (1929, tempera, plátno, 100 x 130 cm)

No comments yet»

Zanechat Odpověď

