Bohuslav Brouk

Zde trapno existovat

Miroslav Kodet: Lidská duše vyšpulená

Před mnoha lety jsem se ztratil. Nebo spíše byl ztracen, v obchodním domě Brouk a Babka. Zajímal jsem se v oddělení hraček o autíčka a táta zase o nožky přítomných dam, jeli jsme každej po svým prkně, a neštěstí bolo hotovo. Když jsem zjistil, že jsem se ocitl v nepřívětivém cizím světě úplně sám, vytroubil jsem úděs z odcizení v glissandu strašného řevu. Události tím dostaly rychlý spád a rychle se měnily k lepšímu; okolostojící začali chlapečka utěšovat, otec poznal v ryku tornáda vlastní geny a svět byl zase jako dřív.

Do té doby jsem si představoval pány Brouka a Babku jako dvojici nesmírně legračních strýců, trochu jako variety Jana Karafiáta a Boženy Němcové. […]

Celý článek Miroslava Kodeta, publikovaný 10. února 2014 v rámci jeho blogu na serveru Literárních novin, si můžete přečíst zde.

Miroslav Kodet (1945), nedatováno

Miroslav Kodet (1945), nedatováno

OD Brouk a Babka (České Budějovice, 1935)

Obch. dům Brouk a Babka (České Budějovice, 1935)

David Vávra v pořadu Šumná města u OD Brouk a Babka (České Budějovice)

David Vávra v pořadu Šumná města u OD Brouk a Babka (České Budějovice, nedatováno)

No comments yet»

Zanechat Odpověď

